گزارش کارگاه مدیریت استرس در ورزش

کارگاه کنترل و مدیریت استرس در ورزش مثل همیشه با معرفی شرکت کنندگان و مدرسین آغاز شد.

در این کارگاه میزبان ۲۱ نفر از ورزشکارانی از رشته های فوتبال،فوتسال، کاراته، بدنسازی، دو و میدانی، بوکس، شنا، شطرنج، تیروکمان و

تیراندازی بودیم. آنها علاوه بر اینکه باور داشتند ذهن و مهارت‌های روانی در ورزش  جزء اساسی عملکردشان است، برای تمرین دادن آن به این کارگاه آمده بودند.

در ابتدای کار دکتر محمد‌هادی هادیزاده، روانشناس ورزش تیمهای ملی به معرفی مهارتهای روانی و روانشناسی در ورزش پرداختند.

ایشان با حاضرین، مهارتهای روانی ضروری برای تبدیل شدن به یک ورزشکار و مربی حرفه‌ای را به اشتراک گذاشتند و با این مقدمه وارد موضوع اصلی کارگاه که کنترل و مدیریت استرس در ورزش بود، شدند.

استرس در ورزش.

jpg.استرس در ورزش

دبیر مرکز روانشناسی ورزش آکادمی ملی المپیک به بیان، ارتباط بین استرس و عملکرد ورزشکاران پرداختند.

در ادامه به این موضوع رسیدیم که همیشه استرس داشتن بد نیست و شرکت کنندگان آموختند چگونه از استرس به سود عملکرد خود استفاده کنند. شرکت کنندگان با نشانه‌ها و واکنشهای احساسی، بدنی، رفتاری به هنگام استرس آشنا شدند و ورزشکاران حاضر در کلاس واکنش خودشان به استرس را شناسایی و بیان کردند.

منابع استرس در ورزش موضوع دیگری بود که راجع به آن صحبت شد و ورزشکاران حاضر در کارگاه از دلایلی که حین مسابقه دچار استرس میشوند آگاه شدند.

استرس در ورزش.44

شناسایی و آگاهی یافتن از منابع استرس در ورزش مقدمه ای بود تا احمد قاضی عسگر، عضو انجمن بین المللی روانشناسی ورزش به معرفی تمرینات ذهنی به روز و کاربردی جهت کنترل و مدیریت استرس در ورزشکاران بپردازند.

استرس در ورزش..

پس از بیان چهارچوب ها، فواید و مضرات هر تمرین ذهنی، شرکت کنندگان آن را به صورت عملی انجام می دادند تا علاوه بر آشنا شدن با اصول

تئوری تمرینات ذهنی جهت کنترل و مدیریت استرس، آن تمرینات ذهنی را نیز تمرین کرده باشند.

استرس در ورزش.2
در نهایت، کارگاه ۴ ساعته  کنترل و مدیریت استرس در ورزش با یک کپ و گفتگوی دوستانه بین شرکت کنندگان و مدرسین و یک عکس یادگاری به
پایان رسید.

استرس در ورزش.33

قهرمان زندگی خودتون باشید.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*